Bismillahirrahmanirrahim, Assalamu'alaikum...

Post kali ini..berbicara tentang sahabat baik ana 'kak Solehah'. Malang sekali tak dapat bersama beliau tika ini..
Hm..semalam 4 March 2010, Cuming pergi meninggalkan kami semua. Siapa Cuming? Walaupun dia cuma seekor kucing..tapi dia menjadi makhluk kesayangan kak Solehah. Sering kali kak Solehah berbicara tentang Cuming..

"Tadi akak main2 dengan Cuming"
"Nakal Cuming...tido atas rak buku akak.."
"Akak dah makan, Cuming teman..."
"Malam ni akak nak tido ngan Cuming.."
"Manja Cuming, dia tido kat lengan akak.."

itu lah antara kata2 kak Solehah sewaktu mesej dengan ana...semuanya berbicara tentang Cuming..betapa istimewanya Cuming dihati kak SOlehah..
Ana yang sememangnya mencintai makhluk tuhan yang bernama 'kucing', turut jatuh cinta dengan Cuming..walau tak pernah jumpa..tapi rasa sayang pada Cuming..

Masih segar lagi di ingatan..

"Akak nak keluar, ada urusan tapi Cuming takde kat umah..huhu, tak sedap ati nak keluar..mana Cuming ni..puas akak cari takde. Hm, kena keluar gak. Mudah mudahan Cuming dah ada bila akak balik nanti "

Cuming hilang? ana turut bimbang, mana agaknya Cuming pergi..huhu

"Adik, akak dah sampai umah..Cuming ada dah..hehe, cian Cuming lapar..Dia ada kat dapur..tengah makan"

Alhamdulilah...Cuming ada dah..tak la kak Solehah bimbang sangat.

"Adik, Cuming lemah je..kenapa dengan Cuming..akak bagi makan TF pun dia tak nak, dia muntahkan balik..Badan Cuming lemah...huhu"


Subanallah, Cuming sakit pula..huhu..

"Malam ni akak nak tido dengan Cuming, nak jaga Cuming...cian Cuming, bagi makan tak mau makan..hm, dia tido je sepanjang hari..Cuming tido kat lengan akak, manja Cuming..Akak sayang sangat pada Cuming"

Sampai lewat malam kak Solehah masih berbicara tentang Cuming..
Esoknya..

"Adik..:(, Cuming dah takde.huhu...dia putus nyawa sebelum jam 12 tadi..huhu, sedih..dia mati kat tangan akak...akak nak bagi dia TF..dia tak nak..pas tu, dia muntah..badan dia lemah..dan akak perasan mata hitam dia lain dah"

"Dia nazak kat tangan akak dik...huhu,Cuming tak de dah...Dia dah tinggalkan akak....:("

Ana pun tak sangka...ingatkan sakit Cuming tak serius..huhu, rupanya membawa kematian..Tuhan lebih menyayangi dia...


"Akak nak kebumi Cuming lewat petang cikit..nak tengok Cuming puas2...huhu, Cuming tak gerak2 lagi...Cuming...rindu Cuming"


Susah nak pujuk kak Solehah...sedihnya, tuhan je yang tahu..



Sampai ke tengah malam...Cuming...Cuming....Cuming...semuanya Cuming..

hingga ke ari ini..masih lagi dalam kesedihan..

"Akak nak pergi cepat..nak jumpa Cuming"
"Akak pegang bantal yang Cuming selalu tido"
"Tak selera nak makan, selalu Cuming teman"
"Akak sunyi......Cuming...Cuming ...huhu, Cuming dah tinggalkan akak"
"Akak tak nak sayang kucing lain lagi, sedih sangat..tak sanggup nak rasa kehilangan lagi...huhu, cukup la Cuming yang terakhir...Cuming sentiasa dihati akak...Akak sayang sangat pada Cuming, nak Cuming teman akak di syurga kelak"


huhu...sebak bila kak Solehah cakap macam tu...
Dia benar-benar merasai kehilangan...
Apa pun, ana sentiasa di sisi kak Solehah saat dia suka mahupun duka..
Adik sayang kakak...




0 comments:

Related Posts with Thumbnails